Ångerrätt
Vi på TIM vill självklart att du ska vara nöjd med din vara. Därför ger vi dig alltid öppet köp i 14 dagar. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd.
Bifoga alltid originalförpackningar och eventuella märkes-tags. Om en vara är felexpedierad eller felaktig står vi självklart för returportot. Ingen bytesrätt på använda örhängen.
Så här gör du vid Retur / Byte:
1. Kontakta TIM
Innan retur ska du alltid kontakta TIM. Detta kan du göra via mail info@timstore.se eller kontakta oss via hemsidan www.timstore.se , så återkommer vi med information om hur du ska gå tillväga.
När du skall skicka tillbaka varor till oss så skall dessa returneras i samma påse som du fått varorna i. Du får själv stå för portot, och får en återbetalning vid godkänd retur.
2. Returporto:
Vid byten och reklamationer bjuder vi på returportot. OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss.
Vid kontant betalning mot postförskott återbetalas dina pengar till det bankkontonummer som du anger på returnotan. Var därför noga med att skriva med Clearing och Kontonummer på returnotan, eller kontakta oss för att lämna det.
Betalar du med faktura justerar du beloppet för returen själv på den faktura som låg i paketet vid leveransen. Du betalar endast för de varor du behåller samt för returporto, fraktavgift och faktureringsavgift.
Väljer du att returnera hela ordern så betalar du endast för returporto (ta kontakt med Posten för pris). Vi justerar fakturabeloppet så fort returen inkommer. OBSERVERA! Vi skickar inte ut någon ny faktura till dig vid retur. Använd den ursprungliga fakturan för att betala in dina avgifter.
Transport
TIMSTORE.SE skickar alla sina paket med Posten Sverige AB.
Fraktkostnad 29kr.
Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är TIM betalningsansvariga, du måste dock meddela oss inom skälig tid. (inom 2 veckor).
Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du ekonomiskt ansvarig.
Transportskador
Vid transportskada måste alltid anmälan ske direkt till transportföretaget men också till TIM, senast fyra dagar efter mottagandet av det skadade godset.
Följ oss